Guardado planer for fremtiden, ønsker han å bli i Europa og PSV

LOH 2012: Barteková èlenkou komisie MOVGrunner til å smiler etter en tid har fortsatt bare 28 år gammel Andrés Guardado. Meksikanske vingen eller forsvarer før denne sesongen spilt en viktig rolle i fremtidige planer Valencia og til slutt ledet til den årlige lån til PSV Eindhoven, som han ønsker å koble andre delen av karrieren …

„Jeg var på utkikk etter en klubb der jeg kunne bevise noe. Et sted hvor jeg kan vise mine kvaliteter. Og det gjorde jeg. Alt går bra, leder vi ligaen, jeg starter i basisenheten og spille nitti minutter. Jeg ønsker å vare lenger i Europa og forhåpentligvis vil det være PSV, føler jeg meg bra her, „sa den meksikanske landslaget.

Guardado kom til Europa i løpet av sommeren 2007, da han signerte Deportivo La Coruña. Fem år senere ledet han gratis til Valencia som tiden mistet sin plass i start formasjon. I vinter, så han gikk på lån til Leverkusen og her han klarte bare fire seriestart. I Eindhoven dem til hans kreditt har allerede syv, to mer lagt i Europa League.

„Selvfølgelig ville vi være glade hvis det forble, men etter vert fortsatt har kontrakt i ett år i Valencia”, sier teknisk sjef Marcel Brands PSV.

Skomentuj

